Αεροσυνοδός - Ειδική Σχολή
Πηγή: edu4u.gr
Είναι το προσωπικό που εξυπηρετεί τους επιβάτες και φροντίζει για την ασφάλειά τους κατά τη διάρκεια της πτήσης. Το σερβίρισμα του φαγητού και του καφέ δεν είναι η μόνη δουλειά του αεροσυνοδού. Ένας ιπτάμενος συνοδός πριν, μετά και κατά τη διάρκεια της πτήσης έχει να ασχοληθεί με μια σειρά από πράγματα που θα κάνουν μία- πτήση ασφαλή και ευχάριστη για όλους όσοι βρίσκονται στο αεροπλάνο. Έχει να φροντίσει έκτακτα περιστατικά, έχει να αντιμετωπίσει τις φοβίες, τις ανασφάλειες ή και την ασθένεια κάποιων επιβατών. Και πρέπει να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει ψύχραιμα κάθε είδους πίεση, από τους επιβάτες, τους πιλότους αλλά και τον εαυτό του. Η αεροσυνοδός πρέπει να έχει λεπτότητα, αφού έχει να κάνει με πολύ κόσμο, πρέπει να είναι ευφυής, ψύχραιμος, ευγενικός και να έχει κάποιες ιατρικές γνώσεις.
Ειδικές σπουδές δεν απαιτούνται εκ των προτέρων. Οι αεροσυνοδοί πρέπει να έχουν απολυτήριο Λυκείου και να γνωρίζουν οπωσδήποτε δύο ξένες γλώσσες. Η μία υποχρεωτικά πρέπει να είναι τα αγγλικά και μάλιστα σε υψηλό επίπεδο γνώσης και η δεύτερη τα γαλλικά ή τα γερμανικά. Για να εξακριβωθεί το επίπεδο γίνονται ειδικά τεστ.
Παρόλα αυτά υπάρχουν διάφορες ιδιωτικές σχολές στην πατρίδα μας με εξειδικευμένη εκπαίδευση, οι οποίες όπως διατείνονται είναι επίσημα εκπαιδευτικά κέντρα της Ι.Α.Τ.Α. (International Air Transport Association) και της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Τουρισμού U.F.T.A.A. (Universal Federation of Travel Agents' Association) και δίδουν δίπλωμα το οποίο εκπαιδεύει και προετοιμάζει τον απόφοιτο να εργαστεί στην Αεροπορική Βιομηχανία. Το δεύτερο που απαιτείται είναι η άριστη κατάσταση της υγείας του αυριανού ιπτάμενου συνοδού. Η κατάσταση της υγείας ελέγχεται στο ειδικό Κέντρο Αεροπορικής Ιατρικής.
Μετά τις εξετάσεις αυτές περνάει από συνέντευξη, όπου ελέγχεται η εμφάνιση και η ευφυΐα του εξεταζόμενου. Ο "νεοσσός" ιπτάμενος συνοδός για δυόμισι μήνες θα εκπαιδευθεί από την Ολυμπιακή Αεροπορία ή την ιδιωτική εταιρία και για τους πρώτους 6 μήνες στη δουλειά θα συνεχίσει να εκπαιδεύεται.
Παρόλα αυτά υπάρχουν διάφορες ιδιωτικές σχολές στην πατρίδα μας με εξειδικευμένη εκπαίδευση, οι οποίες όπως διατείνονται είναι επίσημα εκπαιδευτικά κέντρα της Ι.Α.Τ.Α. (International Air Transport Association) και της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Τουρισμού U.F.T.A.A. (Universal Federation of Travel Agents' Association) και δίδουν δίπλωμα το οποίο εκπαιδεύει και προετοιμάζει τον απόφοιτο να εργαστεί στην Αεροπορική Βιομηχανία. Το δεύτερο που απαιτείται είναι η άριστη κατάσταση της υγείας του αυριανού ιπτάμενου συνοδού. Η κατάσταση της υγείας ελέγχεται στο ειδικό Κέντρο Αεροπορικής Ιατρικής.
Μετά τις εξετάσεις αυτές περνάει από συνέντευξη, όπου ελέγχεται η εμφάνιση και η ευφυΐα του εξεταζόμενου. Ο "νεοσσός" ιπτάμενος συνοδός για δυόμισι μήνες θα εκπαιδευθεί από την Ολυμπιακή Αεροπορία ή την ιδιωτική εταιρία και για τους πρώτους 6 μήνες στη δουλειά θα συνεχίσει να εκπαιδεύεται.
Τα τελευταία χρόνια με την εμφάνιση πολλών ιδιωτικών αεροπορικών εταιριών, παρατηρείται μια αυξημένη ζήτηση σε κατιρτισμένους αεροσυνοδούς. Έχει σκληρά ωράρια, μερικές φορές 15 ή και 17 ώρες πτήσης, σε ακανόνιστες ώρες και ημέρες, χωρίς τις κανονικές αργίες. Οι αεροσυνοδοί εργάζονται συνολικά 160 ώρες το μήνα, από τις οποίες οι 80 είναι ώρες πτήσης. Υπάρχει όμως και το δέλεαρ του επαγγέλματος. Ταξίδια σε κάθε μέρος της γης, συνθήκες που εμποδίζουν τη ρουτίνα και επαφή με διαφορετικούς ανθρώπους. Οι γυναίκες αεροσυνοδοί που προσλαμβάνονται όποτε γίνεται κάποιος διαγωνισμός, πρέπει να μην είναι πάνω από 23 ετών.
http://www.edu4u.gr/SchoolDetails.aspx?sxolh_id=1007
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου