ICAP: Η κρίση «εξαφανίζει» προϊόντα από τα ράφια
Πρωτοφανής μείωση των πωλήσεών τους κατέγραψαν το 2010 τα super markets, όπως δείχνει και η έρευνα της ICAP Group.
Όπως έδειξε η μελέτη της ICAP Group , με αντικείμενο την αγορά των super markets και cash & carry, το 2010 και για πρώτη φορά τα τελευταία 20 χρόνια, η αξία της συνολικής αγοράς των super markets και cash & carry παρουσίασε αρνητικό ετήσιο ρυθμό μεταβολής σε σχέση με το προηγούμενο έτος (-1,4%). Η συγκεκριμένη τάση εκτιμάται ότι συνεχίστηκε και το 2011 με εντονότερο ρυθμό.
Σύμφωνα με τη μελέτη, ο ανταγωνισμός στον κλάδο των super markets είναι ιδιαίτερα έντονος, κυρίως λόγω του μεγάλου αριθμού των εταιρειών και της πληθώρας των καταστημάτων, ενώ οι μεγάλες αλυσίδες super markets καλύπτουν το μεγαλύτερο ποσοστό των συνολικών πωλήσεων του κλάδου, με την τάση συγκέντρωσης να συνεχίζεται.
Στον κλάδο των super markets, ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων σε συνδυασμό με τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες στη χώρα μας, έχουν επηρεάσει τη ζήτηση και οδηγεί τις εταιρείες στην αναζήτηση νέων στρατηγικών ανάπτυξης.
Σημαντικοί παράγοντες διαφοροποίησης αλλά και προσέλκυσης μέρους του καταναλωτικού κοινού είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, οι προσφορές και παροχές των αλυσίδων προς τους πελάτες τους, η παρουσία των discounters και ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου.
Επίσης, οι επιχειρήσεις διαφοροποιούνται τόσο από τον αριθμό όσο και από το είδος των καταστημάτων τους (super market, discount, cash & carry).
Όπως προκύπτει, οι μεγάλες εταιρείες διαθέτουν εκτεταμένο δίκτυο πωλήσεων με ευρεία γεωγραφική κάλυψη και διαφορετικούς τύπους καταστημάτων, ενώ οι μικρότερες αλυσίδες δραστηριοποιούνται συνήθως σε τοπικό επίπεδο, εντός δηλαδή συγκεκριμένων περιοχών. Στον κλάδο υπάρχουν και επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται μεμονωμένα καταστήματα. Οι δύο τελευταίες κατηγορίες super markets συχνά εντάσσονται σε ομίλους κοινών αγορών.
Πηγή : protothema.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου