Translate

Προσφορές και μειώσεις τιμών σε καταστήματα μαζικής εστίασης


Στον αγώνα της επιβίωσης έχουν μπει τα περισσότερα καταστήματα εστίασης, καθώς καθημερινά βλέπουν τους πελάτες τους και κατά συνέπεια και τον τζίρο τους να μειώνονται. Με στόχο να κρατήσουν την πελατεία τους ή ακόμα και για να προσελκύσουν νέους πελάτες, μεγάλες αλυσίδες, αλλά και μικρές ατομικές επιχειρήσεις, κάνουν ειδικές προσφορές στα προϊόντα τους.

Όπως δηλώνουν οι άνθρωποι που ασχολούνται με την εστίαση, θα προτιμούσαν να προβούν σε μειώσεις, ωστόσο, υποστηρίζουν, ότι κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατόν εξαιτίας της υψηλής και συνεχώς αυξανόμενης φορολόγησης κι έτσι επιλέγουν τη λύση των προσφορών.

Βέβαια δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που νέες επιχειρήσεις ανοίγουν έχοντας ως «σημαία» τους τις χαμηλές τιμές.

Ολοένα και πληθαίνουν στις γειτονιές της Αθήνας καταστήματα που προσφέρουν φαγητό και καφέ σε τιμές κάτω του ενός ευρώ και μάλιστα 24 ώρες το εικοσιτετράωρο.

Σ' αυτά τα καταστήματα μπορείς να βρεις χοτ-ντογκ και φραπέ με 70 λεπτά, εσπρέσο και τσάι με 0,60, λουκουμά με 0,50, νερό το μπουκαλάκι με 0,30, κρέπες (μικρό μέγεθος) με 0,90 ευρώ.

Ο Θανάσης Καλαμάρας, είναι υπεύθυνος ενός τέτοιου καταστήματος στην Καλλιθέα, και εξηγεί ότι μία επιχείρηση μπορεί να είναι βιώσιμη με αυτό το κοστολόγιο. «Η επιχείρησή μας έχει ανοίξει εδώ και τρεις μήνες, στην καρδιά της οικονομικής κρίσης που ταλανίζει την Ελλάδα και βιώνει ο κάθε Έλληνας ξεχωριστά. Πολύ λογικά σκεπτόμενοι λοιπόν αποφασίσαμε μέσα σε αυτό το κλίμα να ορίσουμε ένα τέτοιο τιμολόγιο, ώστε να μπορεί ο καθένας να αγοράζει τα προϊόντα μας και να δώσουμε μία ανάσα στον κόσμο που μαστίζεται από την ανεργία και την ακρίβεια», λέει.

Προσθέτει δε ότι «αυτό που κάνουμε εμείς είναι να εκμεταλλευόμαστε την ευχέρεια που έχουμε να επιλέξουμε το ποσοστό του κέρδους μας. Για παράδειγμα τον καφέ δεν θα τον πουλήσουμε 200% πάνω από την τιμή που τον αγοράσαμε, όπως κάνουν οι περισσότεροι, αλλά κατά 25% με 30%. Η αυξημένη, όμως, κατανάλωση που γίνεται μας επιφέρει ουσιαστικά ένα υψηλό τζίρο και κερδίζουμε έτσι όλοι, ενώ θέλω να τονίσω ότι ουδόλως αυτό γίνεται σε βάρος της ποιότητας».

Επισημαίνει ακόμη ότι «η ανταπόκριση του κόσμου είναι μεγάλη και νιώθουμε δικαιωμένοι. Είναι αναπόφευκτο ότι θα μας ακολουθήσουν κι άλλοι. Ήδη εμείς ανοίξαμε και δεύτερο αντίστοιχο μαγαζί στο Περιστέρι. Πραγματικά πολύ ενδιαφέρον έχει, να αναφερθούν κάποιες αυθόρμητες αντιδράσεις από τους πελάτες μας ειδικά στην αρχή. Αρκετοί ρωτούσαν αν αυτές είναι τιμές γνωριμίας ή μόνιμες, κάποιος άλλος πελάτης μας είπε ότι έχουμε τιμές ΚΨΜ και ένας άλλος μας είπε ότι έχουμε λάθος τον τιμοκατάλογο. Η πελατεία μας είναι σε μεγάλο βαθμό νέοι άνθρωποι και μαθητές, οι οποίοι μας προτιμούν γιατί εδώ μπορούν να φάνε δύο χοτ-ντογκ, μία γλυκιά κρέπα και να πιουν έναν εσπρέσο δίνοντας 2 ευρώ και 90 λεπτά».

Ο Γιάννης, ένας μαθητής 16 ετών σχολίασε αυτήν την κίνηση: «Έρχομαι εδώ γιατί οι τιμές είναι πολύ πιο κάτω, σε σχέση με άλλα παρόμοια καταστήματα. Το χαρτζιλίκι που μου έδιναν οι γονείς μειώθηκε αρκετά και τέτοια μαγαζιά είναι ό,τι καλύτερο για μένα».

Σαν «οάσεις στην έρημο της ακρίβειας και της φτώχιας», βλέπει αυτά τα καταστήματα η Κατερίνα, ενώ ο κ. Ηλίας, οδηγός ταξί λέει ότι «ας ξυπνήσουν οι έμποροι και ας καταλάβουν ότι μόνο αν ρίξουν ραγδαία τις τιμές θα αντέξουν την κρίση. Εγώ, λόγω δουλειάς, τρώω στο δρόμο και πίνω 2-3 καφέδες όπου βρω. Εδώ με συμφέρει παρά πολύ γιατί με 4 ευρώ βγάζω όλη τη βάρδια μου. Μακάρι να βρω και αλλού τέτοια μαγαζιά. Δεν είμαι κορόιδο να δίνω 3 και 4 ευρώ για έναν μόνο καφέ, ενώ εδώ με τα ίδια λεφτά συνδυάζω φαγητό και 2 καφέδες».

Ο Δημήτρης Ρόδιος, είναι ιδιοκτήτης ψητοπωλείου στην περιοχή του Αμαρουσίου, με franchise γνωστής αλυσίδας ψητοπωλείων. «Η κατάσταση αυτήν την περίοδο είναι χειρότερη από κάθε άλλη φορά και γι' αυτό για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε προχωράμε συνεχώς σε προσφορές. Οι πελάτες μας ευτυχώς σε μεγάλο βαθμό ανταποκρίνονται και επιλέγουν να παίρνουν από τις προσφορές μας και μάλιστα όσοι δεν είναι ενήμεροι ρωτάνε αν υπάρχουν προσφορές και ποιες είναι αυτές» λέει. «Πραγματικά κάνουμε ότι μπορούμε και θα προχωράμε συνεχώς σε τέτοιες δράσεις, αλλά δυστυχώς υπάρχει κάποιο όριο. Με τόσο μεγάλη φορολόγηση είναι αδύνατο να προχωρήσουμε σε ουσιαστικότερες μειώσεις» υποστηρίζει.

Στο μεταξύ, πολλά είναι και τα εστιατόρια που έχουν καθιερώσει το «happy hour», με φτηνότερο μενού σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα της ημέρας, συνήθως 4 με 7 το απόγευμα. Άλλα επιλέγουν τη λύση της «μισής μερίδας», που ναι μεν κάποιος τρώει λιγότερο, αλλά πληρώνει και πιο λίγα χρήματα. Επίσης, υπάρχουν τα λεγόμενα smart deals που σημαίνει ότι συγκεκριμένα μενού είναι σε προσφορά ή ακόμα το λεγόμενο take out που παρέχει τη δυνατότητα στον πελάτη να πληρώσει πολύ φτηνότερα το ίδιο προϊόν, αν πάει ο ίδιος να το παραλάβει από το κατάστημα απ' ότι αν το παραγγείλει τηλεφωνικά.

Πηγή : kathimerini.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις