Translate

Κερδίζει μερίδια αγοράς η Electronet


Ανακατατάξεις μεριδίων, σε μια αγορά που έχει χάσει τζίρο άνω των 500 εκατ. ευρώ την τελευταία τριετία, σημειώνονται στην λιανική ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών.

Σ’αυτό το περιβάλλον, το μοναδικό μεγάλης κλίμακας πολυμετοχικό συνεταιριστικό δίκτυο Electronet, ανήλθε στην τρίτη θέση από άποψη τζίρου (κάτω από την Κωτσόβολος και την Media Markt), υποσκελίζοντας την ελληνική αλυσίδα Ηλεκτρονική Αθηνών.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της αλυσίδας, το 2011 κατάφερε να βελτιώσει τα μερίδια αγοράς σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες ηλεκτρικών ειδών, ενώ σε ορισμένες πέτυχε σημαντική αύξηση πωλήσεων σε τεμάχια (π.χ. μικρές ηλεκτρικές συσκευές), η οποία ωστόσο δεν συνοδεύτηκε από αύξηση τζίρου, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα σε φθηνότερες λύσεις.

Συνολικά, ο κύκλος εργασιών της αλυσίδας διαμορφώθηκε στα 74 εκατ. ευρώ μειωμένος κατά 14%, σε μια χρονιά όπου ο μέσος όρος της αγοράς υποχώρησε κατά 20% (σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της GfK). Σημειώνεται ότι ο τζίρος της Electronet δεν είναι συγκρίσιμος με τις άλλες αλυσίδες, δεδομένου ότι οι υπόλοιπες αλυσίδες αναφέρονται σε λιανικές πωλήσεις, ενώ η Electronet σε χονδρικές.

Ο τζίρος σε απόλυτα συγκρίσιμα επίπεδα της Electronet για το 2011 εκτιμάται ότι διαμορφώθηκε στα 120 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη της για το 2011 εκτιμάται ότι διαμορφώθηκαν στα 500 χιλ. ευρώ, επίπεδο που είναι ελαφρά υψηλότερο από αυτό του 2010. Η μικρή αύξηση της κερδοφορίας οφείλεται αποκλειστικά στη δραστική μείωση των δαπανών που έφτασε το 20%, χωρίς να μειωθεί η απασχόληση.

Μέχρι σήμερα, η αλυσίδα αριθμοί 80 καταστήματα σε αστικά κέντρα, αλλά και την περιφέρεια, από όπου αντλεί και μεγάλο μέρος της εμπορικής της διείσδυσης. Σημειώνεται τέλος ότι η εταιρία μηδενικό δανεισμό, κάτι που της επιτρέπει να έχει περιθώρια κινήσεων με τους προμηθευτές της, ενώ διατηρεί χαμηλά επίπεδα χρηματοοικονομικών εξόδων.

Παράλληλα, λόγω στρατηγικής τιμολόγησης και αποστολής εμπορευμάτων προς το κατάστημα-μέλος, η εταιρία δεν διαθέτει αποθήκες και δεν επιβαρύνεται από το κόστος διαχείρισης του στοκ.

Για το 2012, χρονιά που σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της αλυσίδας, κ. Γ. Μπουρλέκα, αναμένεται εξίσου δύσκολη, η στρατηγική της Electronet επικεντρώνεται στη συμπίεση του κόστους λειτουργίας, στην αύξηση της αποτελεσματικότητας των σημείων πώλησης αλλά και στη διείσδυση σε νέους χώρους, όπως η αγορά του internet.

Σύμφωνα με τον κ.Μπουρλέκα, από την περαιτέρω ανάπτυξη του ηλεκτρονικού καταστήματος ωφελείται ταυτόχρονα και το φυσικό δίκτυο, καθώς αναδεικνύεται ο τοπικός συνεργάτης απ’όπου γίνεται και η παραλαβή των προιόντων.

Πηγή : euro2day.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις