Translate

Κινήσεις σωτηρίας για κατασκευαστικές

Του Νικου Χ. Ρουσανογλου

Σε κινήσεις που θα τις κρατήσουν «ζωντανές» μέχρι να βελτιωθούν οι συνθήκες στον κατασκευαστικό κλάδο προχωρούν τις τελευταίες εβδομάδες οι μικρότερες εταιρείες. Με την Εδραση Χ. Ψαλλίδας να αναμένει την απόφαση που θα επικυρώσει την ένταξή της στο άρθρο 99 και τη μεγαλύτερη σε μέγεθος ΑΤΤΙΚΑΤ να τελεί ήδη υπό το καθεστώς πτώχευσης (η σχετική δικαστική απόφαση δημοσιοποιήθηκε εντός της εβδομάδος), είναι σαφές ότι οι συνθήκες προδιαγράφονται λίαν ανησυχητικές για όσες τεχνικές εταιρείες δεν έχουν σήμερα την απαιτούμενη ρευστότητα.

Στο πλαίσιο αυτό, η μείωση των λειτουργικών εξόδων, αλλά και του προσωπικού, η πώληση περιουσιακών στοιχείων, η σύναψη νέων δανείων και η είσοδος σε νέες, προσοδοφόρες αγορές, με σημείο αναφοράς τον κλάδο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, συνιστούν τις βασικότερες ενέργειες στις οποίες προχωρούν αυτήν την περίοδο οι διοικήσεις των εταιρειών. Η Βιοτέρ προχώρησε πρόσφατα στην υπογραφή με την Πειραιώς Leasing σύμβασης πώλησης και επαναμίσθωσης (sale & leaseback) τριών κτιρίων (επί συνόλου πέντε κτιρίων) του υπό ανέγερση συγκροτήματος γραφείων της εταιρείας στον Αγιο Στέφανο. Η αξία της συμφωνίας ανήλθε σε 13,5 εκατ. ευρώ. Η «ασπίδα» των ακινήτων αποδεικνύεται ζωτικής σημασίας στην παρούσα συγκυρία, επιτρέποντας στην εισηγμένη να διατηρείται στην αγορά. Σημειωτέον ότι η Βιοτέρ έχει στην κατοχή της 30 ακίνητα, των οποίων η εμπορική αξία προσεγγίζει τα 80 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα, η διοίκηση κινείται για την έκδοση ομολογιακού δανείου, που θα χρησιμοποιηθεί για τη χρηματοδότηση μελλοντικών επενδυτικών αναγκών, όπως η ανάπτυξη φωτοβολταϊκών σταθμών. Πρόσφατα, μάλιστα, η εταιρεία έλαβε άδεια παραγωγής για σταθμό 4 MW στην περιοχή του Λαγκαδά.

Στα φωτοβολταϊκά επιχειρεί να επενδύσει και η Προοδευτική, η διοίκηση της οποίας ούτως ή άλλως είχε καταστήσει σαφή την πρόθεσή της να αποσυρθεί από τα δημόσια έργα. Η εισηγμένη κατέθεσε πρόσφατα μια σειρά από αιτήσεις αδειοδότησης φωτοβολταϊκών και αναμένει τις αποφάσεις της ΡΑΕ.

Η ΑΕΓΕΚ βρίσκεται σε καλύτερη μοίρα λόγω του υψηλού ανεκτέλεστου υπολοίπου έργων και του ελάχιστου δανεισμού, απόρροια της «διάσωσης» της εταιρείας λίγους μήνες πριν ξεσπάσει η παγκόσμια χρηματοοικονομική κρίση. Τα έργα που εκτελεί για τις ανάγκες του μετρό στην Αθήνα και κυρίως στη Θεσσαλονίκη, αλλά και οι εργολαβίες της Εγνατίας Οδού, αποτελούν σήμερα τα ισχυρότερα «αναχώματα» της ΑΕΓΕΚ στην κρίση του κατασκευαστικού κλάδου.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις